Har sålt min motorcykel

Har sålt min motorcykel

Inläggav Peter Nordlund » 2020-08-19/06:38

Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva för rubrik eller i vilket forum jag skall posta, eller om folk här bara suckar för att jag ä'r dramatisk (eller känner igen sig?)

2010 lånade jag The long way around av en kompis, han hade en 1200 gs och jag kommenterade att "synd att jag inte kan ha en hoj då jag bor i stockholms innerstad för det kostar så mycket i försäkring, säkert 20-30k om året"
Som vanligt en kill-gissning som visade sig vara fel, och under många långa nätter på jobbet började jag överväga att skaffa hoj...
I slutet av 2010 så skriver jag in mig på körskola.

Om jag minns datumen rätt så är det 2010 som bmw gör jubileums modellen (30 år av gs) och jag får höra att det finns en kvar på Bavaria i Solna så i februari åker jag dit för att "titta" på den och jag tror mig veta att den är för hög för at jag med mina 175 cm och ganska korta ben inte kommer nå ner i backen, och så kan jag slå den hojen och tanken ur hågen och köpa en annan hoj...

Det visar sig att jag når ner nästan med båda fotsulorna, det visar sig också att försäkringspremien inte är i närheten av vad jag trodde, OCH jag har nu ändrat åsikt från att tycka att GS modellen är ful med sin "näbb" till att den är frän...och mer behövs inte jag stegar in och köper den röd, vit och blåa skönheten och börjar ta mitt hojkort i mars samma år med hojen ståendes i garaget bara väntandes.

Jag blir medlem på detta forum och senare också medlem i klubben, tar mitt körkort september 2011 och sedan är jag en biker, en hojåkare en som har som hobby att köra hoj mycket och ofta?

Nja inte riktigt.

Jag ville ha en gemenskap och en identitet som just det, en lite frän snubbe som körde långa turer, som körde kanske främst grus då jag inte är jättesugen på racingbiten när det gäller hög fart, mer stock och sten.
Men jag inser första gången jag kopplar ur antispin på en grusväg och drar på att jag inte har kontroll på hojen alls, jag kör inte omkull men det känns inte säkert och jag blir ganska osäker, min bild av mig själv får en törn.
Jag deltar här på forumet, men mest med frågor då jag inte har något att tillföra, jag ä'r varken berest eller tekniskt lagd, det tar tid att lära sig saker som alla vet men för mig är en del av bilden av mig själv vad jag vill vara och inte vad jag är eller kan bli.

Som ni ser så har min text ett tema, jag var (och är fortfarande till stor del) mer fokuserad på hur jag uppfattades av andra än att lära mig och ta det lugnt, som en slags ivrig stress.
Om man är trygg i sig själv är detta säkert helt obegripligt men så var det i många fall.

Så då ångrar jag mig? inte en sekund! det har varit förbannat kul nästan hela tiden och hjälpen jag fått här och sällskapet på klubb evenemang är ibland det bästa jag upplevt när man talar om fritidsintressen, jag ångra inget annat än att jag skulle vilja att jag var lite snällare mot mig själv, och get mig mer tid att i lugn och ro utforska allt som har med att köra hoj.

Så jag äger just nu ingen hoj, jag kommer att fortsätta vara medlem i klubben och läsa forumet och jag tror att jag kommer skaffa någon form av hoj igen, kanske en lättare offroad/enduro liknande sak som jag orkar hålla i och en mer landsvägsbetonad sak för resorna, är sugen på att prova en RT men har inte gjort det för att åter igen är "bilden" av vem jag är en annan, jag ville vara en GS förare och inte en RT åkare ;)

Ja ni förstår jag skall jobba med att minska mina tanker på vad jag tror att alla tycker om mig och hur dom er på mig, för jag tror inte att folk bryr sig så mycket som jag själv gör :oops: :D

Så detta är inte slutet utan början på något annat tror jag!

Bild
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Håkan » 2020-08-19/07:16

Ta tid på dig. Provkör hojar. Skriv på forum. Fråga på forum. Prata hoj. Och så vidare...
Lycka till Peter! :D

Tycker förstås att det är trevligt om du landar på en BMW. ;)
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Måns Ulveståhl » 2020-08-19/09:03

Fördelen med BMW är att du har alla hojvarianter tillgängliga som du möjligen vill prova.
På återseeende :D

PS
Jag är egentligen en R1000RR-person, men har funnit det fullt tillfredsställande med att nöja mig med R1250RS eftersom touring är viktigare för mig än banracing.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav BmwMats » 2020-08-19/12:05

Peter, det var en gripande men ändå intressant berättelse du skrev...

Själv kan jag nog inte placera mig i något fack eller grupptillhörighet tycker jag själv, då jag har både glidare och landsvägshojar, men huvudsaken är att det är två hjul och man kommer ut en sväng, antingen själv eller med goda vänner.

Du skrev om din fina R1200 som verkar vara riktigt trevlig, dock har jag inte provat någon sådan själv, då jag TROR att den är för tung och hög för mig, har aldrig kört någon R1200GS, dock har jag provat F800GS, F700GS samt F650GS och dom trivs jag gott på.
Kanske kunde vara något att titta närmare på ?

Lycka till med valet av hoj !

Själv struntar jag fullkomligt i vad andra anser eller tycker, vad gäller vilken typ av knutte jag är. Är nog för gammal eller för egensinnig för att bry mig om detta.
Jag kör hoj, det är för mig både avkoppling och rekreation, även om jag kör i princip varje dag oavsett årstid.
För många är det ett nöjesfordon enbart, för mig nöjes- och bruksfordon.
Jag har inte kört hoj till "Långt-bort-i-stan" eller tourat runt halva jordklotet, håller mig mest hemomkring och i skandinavien, men det finns mycket att se även här anser jag.

Varmt mött här på forumet igen Peter, tack för att du delade med dig av dina upplevelser.

Bästa hälsningar - BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Bror Gårdelöf » 2020-08-19/16:11

All lycka i framtiden, Peter. Jag instämmer med Håkan ovan: TTT - Ting Tar Tid.
Så låt dem ta sin tid - och prova, prova, prova.
Som Piraten skriver om att göra sitt eget beskade brännvin (sannolikt inte ordagrant):
Vad gäller lagringstiden, prövar man sig fram - och prövotiden är en fröjd.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Bengt-Åke Vestman » 2020-08-19/16:14

Peter det har varit väldigt trevligt att läsa dina inlägg och följa din mc-resa så här långt. Du är så öppen och transparent när du skriver att det är omöjligt att inte tycka om dig!

Ska du köpa mc i framtiden så finns det många trevliga och bra motorcyklar. Även av andra märken.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Yamaha FJR 1300 -11
Vespa Sprint -67
Användarvisningsbild
Bengt-Åke Vestman
 
Inlägg: 396
Blev medlem: 2012-08-07/11:21
Ort: Örnskölsvik

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Erik Mårtensson » 2020-08-20/11:00

Mycket fängslande berättelse. Tack för att du delar med dig.
Själv har jag alltid drömt om att få köra en R1200GS, (för att det lär vara världens bästa allround-mc), men med min längd och vikt tycker jag att det inte blir trafiksäkert. Men det finns ju en massa andra GS:ar! Det finns väl ingen anledning att stirra sig blint på siffrorna?
Om du gillar GS-stuket, så finns ju 650/700/750/800/850 GS! Själv har jag ägt en F700GS i några år och trivdes mycket bra med den, har även kört F750GS med samma erfarenhet. Prova några av dessa, skulle bli förvånad om du inte någon modell som inte passar dig!
Erik Mårtensson
BMW: R1200CL, F800GT och G650GS
Honda NT700VA
Dnepr MT16
Användarvisningsbild
Erik Mårtensson
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 2008-03-25/01:00
Ort: Örebro

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Bror Gårdelöf » 2020-08-20/14:49

Vi har nog berört det tidigare, men om inte...
I resonemangen kring å ena sidan GS(A) och å andra sidan RS/RT är det lätt att glömma bort R 1200/1250 R.
Sadelhöjden lär inte vålla bekymmer.
Det är inte så blåsigt, som den oinvigde tror.
Den är inte bortkommen på anständig grusväg.
Med packväskor är den en utmärkt tourer
- och är veterligen den lättaste hojen med den motorn.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Peter Nordlund » 2020-08-21/10:10

@Håkan, det är precis så jag tänker :) och Tack!

@Måns, Jag håller med dig, själv tycker jag att flera av BMW's hojar blivit snyggare genom åren jag har varit med och då tänker jag på design.
Den GS jag hade är nog den minst snygga, jag gillar 1150 GS den som har en lite högre tank och jag gillar den nya 1250 GS.
RT har blivit snyggare med åren också

BMW´s nakenhojar har jag inte riktigt fastnat för, men nu när Bror pekar på den så kollad jag igen på den och den är inte så dum, har aldrig kört en hoj av den typen utom på körskolan, kanske värt att prova.

Tycker din RS är snygg med men grunnar på sittställningen som jag nämnt tidigare.

Nåja det blir en paus denna säsong så får vi se hur saker och ting ligger nästa är 8-)

@Bmwmats
Det jag försökte beskriva i det jag skrev var att jag hade lite skev mental inställning till hur och varför jag körde hoj, att tycka det är härligt är enkelt men att ta det vidare fter det det var där jag gick lite vilse tror jag.
Som jag tror så är 7och 800 serien i standardutförande högre än en GS 1200/1250 så det är inte direkt aktuellt, 650 har jag kört under min blev servad och den var inge kul alls...
Men sedan är jag inte så trogen BMW att jag struntar i alla andra.

@Bror, tack och jo jag lär mig säker lite hela tiden.

@Bengt, du är så vänlig tack! :oops: :D

@Erik, det är precis lite så jag känner, lite osäker...
Men det har nog också med att jag inte övat och ansträngt mig för att lära mig bli säkrare, jag ser ju massor av gsförare i klubben köra som bara den och då förstår man att dom har många många mil i sig och jag har ju knappt tagit körkortet så det är väldigt mycket hos mig själv osäkerheten ligger!

Som sagt jag var inte ute efter att man skall tycka synd om mig, men inte heller att folk skal bli irriterade på min kanske naiva syn på saken, jag ville skriva för att på många sätt är detta som en lite familj där jag varit en stund och då kändes det rätt att berätta lite vad som händer. :)

Sköt om er och kör försiktigt!
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav BrooklynS » 2020-08-21/14:13

Tänk om alla var lika ödmjuka som du, Peter!

Jag är fullständigt övertygad om att du kommer att hitta tillbaka - om du vill - till hojåkandet. Både för frihetskänslan men kanske också för kamratskapen.

I så fall vill jag också tipsa om att gå några avrostningar och KNIX-kurser i SMC-s regi. Där får du träna precis den säkerhet på motorcykeln som du efterlyser.

Lycka till och trevligt att träffas i Arjeplog. Jag hoppas vi ses mer! :D
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3704
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Kovlingen » 2020-08-24/16:16

BrooklynS skrev:Tänk om alla var lika ödmjuka som du, Peter!

Ja men tänk att jag tänkte likadant :mrgreen: :D
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Tomas S » 2020-09-10/08:54

Hej!
Jag är 6-7 år in i min mc karriär bor i storstad och är mer 35 än 45 till sinnes, även om min verkliga ålder är närmare det senare. Jag är nu inne på min 13 hoj på dessa år och har haft allt mellan KTM duke 390 till Harley Breakout och självklart massa BMW däremellan.

Jag tror inte jag har något direkt "typ" jag gillar alla hojar och hade bara ekonomin tillåtit skulle det stå en hoj av varje "typ" i garaget. Supersport / Adventure / Touring / Custom / Offroad och Street (jag kan tänka mig stå över på urban mobility då jag aldrig sett mig själv som en Vespaförare :D ).

Jag tycker du hämmar dig själv lite genom att placera dig själv i något slags "fack", själv är jag en salig blandning av personlighet och även då jag köpte mig en r1250gs -HP nu senast har jag inga intentioner att ge mig ut på grus eller offroad med den pärlan...tror det finns en hel uppsjö med bättre lämpade hojar att göra det med.

Släpp tanken att man måste vara någon slags speciell person för att köra en viss typ av hoj, jag är nog så långt från arketypen av Customägare man kan vara men saknar ändå mullret från mina Vance and Hines och uppmärksamheten man fick när man rullade förbi med sin skinande Harley :D
Dont waste your life enduring it, achieve your full potential and live it..
Användarvisningsbild
Tomas S
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 2015-06-10/11:18
Ort: Göteborg

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Peter Nordlund » 2020-09-14/09:16

@BrooklynS
Tack för dom orden, jag uppskattar det! :)
Det var ganska lätt att rakt ut säga att jag inte kan allt/mycket i denna värld då det är sant, visst det har hänt att jag "frågat" lite väl ofta innan jag sökt svaret själv, eller så kan det se ut, vad jag gjort ur min synvinkel är att genom samtal lärt mig saker...det är lite så jag funkar, jag tänker medans jag pratar och inte så mycket innan.

Rent allmänt har mina 9 år på hoj varit magiska, både själva körandet men till mycket stor del människorna här, sedan att jag är blyg som fan runt alla erfarna personer är ju en annan sak.

SMC kurser är absolut en bra grej, tvivlar inte alls på det även om jag inte varit på någon.

Angående framtiden så är detta en "paus" jag har svårt att tro att detta är ett slut men vi får se :D

Ps. Arjeplog minnen :D

Bild

Bild

Bild
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Peter Nordlund » 2020-09-14/09:19

@Tomas S

Ja tror du har helt rätt, jag hindrade mig själv lite genom att tänka som jag gjorde, får hoppas att man Lever och lär :)
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Bror Gårdelöf » 2020-09-14/11:06

Apropå fotona från Arjeplog: Jag känner igen min hoj sist i ledet - och fick först inte ihop det.
Sedan trillade polletten ner. Jag var ju kökarl under färden till Adolfström.
Fina minnen. Hoppas det blir fler, Peter.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Måns Ulveståhl » 2020-09-16/14:15

Längtar till Arjeplog. Hoppas det blir av år 2022.
Ser fram emot att träffa Peter igen - fast då på en RS :mrgreen:
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Olof Eriksson » 2020-09-17/14:40

Måns Ulveståhl skrev:Längtar till Arjeplog. Hoppas det blir av år 2022.
Ser fram emot att träffa Peter igen - fast då på en RS :mrgreen:

Men det blir nog inte årsträff i Arjeplog igen på många år :)
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Måns Ulveståhl » 2020-09-17/18:41

Olof Eriksson skrev:Men det blir nog inte årsträff i Arjeplog igen på många år :)


...men runt omkring Arjeplog då? :D
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav BrooklynS » 2020-09-17/19:19

Måns Ulveståhl skrev:
Olof Eriksson skrev:Men det blir nog inte årsträff i Arjeplog igen på många år :)


...men runt omkring Arjeplog då? :D



+/- 100 mil, absolut!
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3704
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Måns Ulveståhl » 2020-09-17/21:47

Blir det ännu längre norrut än Arjeplog så blir jag bara gladare.
Det finns inget roligare än att köra långt.
Under 25 mil får mig inte upp ur sängen... :D
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Kovlingen » 2020-09-18/15:05

Måns Ulveståhl skrev:Under 25 mil får mig inte upp ur sängen... :D

Då får du göra som björnarna . :idea: Stoppa en propp med mossa därbak å gå och
sova tills framåt vårkanten :? ;)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Kovlingen » 2020-09-18/15:09

Hade du inte en vespa Peter ? ?
https://www.youtube.com/watch?v=1LKqww8p1zE
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Peter Nordlund » 2020-09-18/17:47

Kovlingen skrev:Hade du inte en vespa Peter ? ?
https://www.youtube.com/watch?v=1LKqww8p1zE

Visst hade jag det, 1 år han jag ha den i min ägo och den var fantastisk!...i en storstad som Stockholm, nu när jag bor i en något mindre stad (Strängnäs) så känner jag inte behovet lika mycket, samt att jag hade svårt att få fatt på ett garage, så den gick till försäljning i somras :?
helt klart ledsamt.

Apropå motorcykel så har jag nu jobbat mina 2 första dagarna efter semestern och gjorde misstaget att köra bil den krokiga vägen till jobbet....DÅ kom sorgen över att sakna mc över mig :cry:
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav BmwMats » 2020-09-18/18:07

Peter Nordlund skrev:...Apropå motorcykel så har jag nu jobbat mina 2 första dagarna efter semestern och gjorde misstaget att köra bil den krokiga vägen till jobbet....DÅ kom sorgen över att sakna mc över mig :cry:


Jobbigt sån't Peter... :shock: :(

Men du vet ju det att det går ju att skaffa något annat frampå, när det finns bättre möjligheter, tid och lust...
Tror nog att det finns någon mer cykel att få tag på, det lär ju inte saknas cyklar på Blocket ;)

Var sak har sin tid, man är ju bara människa och man kan ju ångra sig, men det lär ju komma en ny sommar även nästa år.

Upp med hakan lite, det ordnar sig skall du se Peter ;)

Med vänligaste hälsningar - BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Fredrik Olsson » 2020-09-19/09:20

Peter Nordlund skrev:
Kovlingen skrev:Hade du inte en vespa Peter ? ?
https://www.youtube.com/watch?v=1LKqww8p1zE

Visst hade jag det, 1 år han jag ha den i min ägo och den var fantastisk!...i en storstad som Stockholm, nu när jag bor i en något mindre stad (Strängnäs) så känner jag inte behovet lika mycket, samt att jag hade svårt att få fatt på ett garage, så den gick till försäljning i somras :?
helt klart ledsamt.

Apropå motorcykel så har jag nu jobbat mina 2 första dagarna efter semestern och gjorde misstaget att köra bil den krokiga vägen till jobbet....DÅ kom sorgen över att sakna mc över mig :cry:

Inte för att strö salt i såren eller så... men kan berätta att din gamla pärla fick rulla en lång och kurvig omväg hem från jobbet senast igår. :)
Fredrik Olsson
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 2019-08-05/15:22
Ort: D7

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav BmwMats » 2020-09-19/15:52

Fredrik Olsson skrev:
Peter Nordlund skrev:
Kovlingen skrev:Hade du inte en vespa Peter ? ?
https://www.youtube.com/watch?v=1LKqww8p1zE

Visst hade jag det, 1 år han jag ha den i min ägo och den var fantastisk!...i en storstad som Stockholm, nu när jag bor i en något mindre stad (Strängnäs) så känner jag inte behovet lika mycket, samt att jag hade svårt att få fatt på ett garage, så den gick till försäljning i somras :?
helt klart ledsamt.

Apropå motorcykel så har jag nu jobbat mina 2 första dagarna efter semestern och gjorde misstaget att köra bil den krokiga vägen till jobbet....DÅ kom sorgen över att sakna mc över mig :cry:

Inte för att strö salt i såren eller så... men kan berätta att din gamla pärla fick rulla en lång och kurvig omväg hem från jobbet senast igår. :)


Nu HAR du strött salt i Peters sår... Stackare... :o :shock: :lol:
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Peter Nordlund » 2020-09-19/16:57

@Fredrik
Haha som BMWMats säger jo lite svider det nog men det kändes som att du var sugen på en GS och jag har nästan "misskött" cykeln genom att inte köra, så du får ta stafettpinnen och köra mycket! :D
Kul också med en Klubbkompis som tog vid!
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Fredrik Olsson » 2020-09-19/20:25

Det var ju öppet mål, så jag kände mig nästan tvungen... skämt åsido, hoppas du inte tog illa upp Peter!
Hojen sköter sig kanonbra och jag ska ta hand om den väl. :)
R1200GS -11

Såld: F650GS -01
Fredrik Olsson
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 2019-08-05/15:22
Ort: D7

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Peter Nordlund » 2020-09-20/07:23

Det är INGET problem Fredrik! :)
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Bror Gårdelöf » 2020-09-21/08:33

Peter Nordlund skrev:... och gjorde misstaget att köra bil den krokiga vägen till jobbet....DÅ kom sorgen över att sakna mc över mig :cry:

Tänk på, att vid den här tiden på året är det som regel köparens marknad. Butikerna vill bli av med, vad de har kvar, för att skapa utrymme för nya hojar - så du kan göra fynd. Demohojar av årets modell brukar vara välutrustade, och det brukar finnas en hel del begagnat.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Har sålt min motorcykel

Inläggav Bror Gårdelöf » 2020-09-21/11:59

Peter! Du har PM.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst