Komma åt att byta bränsleslang??

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Komma åt att byta bränsleslang??

Inläggav Agneta » 2020-09-01/20:38

Hej!
Jag har en gammal f650-st från -97. Jag skulle "bara" byta bränsleslang för den gamla har börjat läcka och har torrsprickor. Men jag kommer inte åt. Jag har börjat ta loss kåpor, batteri, batterihållare och skruvat loss luftburken. Men Luftburken går inte att få loss åt något håll alls. Kommer man åt på något annat sätt eller ska jag ta isär halva hojen? Vad ska jag ta loss? Gav upp nu. Lyssnar gärna på tips. Tack på förhand. /Agneta.
Agneta
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2020-09-01/20:29

Re: Komma åt att byta bränsleslang??

Inläggav Håkan » 2020-09-02/06:22

Hej och välkommen hit.

Ja, det är trångt så in i h-e... Har plockat loss förgasarna, för den har väl två förgasare, vill minnas att det gick men var trångt, mycket trångt. Och slangen sitter trångt till mellan förgasarna...
Lossa först alla skruvar till luftburken, dra den bakåt ett par millimeter (mer går inte) kräng av gummit mellan förgasare/luftburk osv. Ta bort förgasare, byt slang.
Få tillbaks allt igen, är inte lätt. Ett mycket tålamodskrävande jobb.... :(
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Komma åt att byta bränsleslang??

Inläggav Agneta » 2020-09-02/07:53

Jaså? Det var så att jag försökte få bort luftburken helt först. Fick loss den från förgasarna (2 gummirör), men sen kom jag inte längre. För jag trodde luftburken skulle bort. Jag försökte aldrig ta bort förgasarna. Då ska jag testa med det! Eller försöka få hjälp att göra det. Tack så mycket för svar! Återkommer kanske med fråga eller i bästa fall att det gick bra :) . Tack, tack.
Agneta
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2020-09-01/20:29


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst