R1250GS -2020

Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Kategoriregler
Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.

R1250GS -2020

Inläggav telecaster » 2020-06-30/10:13

Tog ut en ny R1250GS i våras. Omgående fick jag "gul varning" om något fel när jag kört några meter. Det gick att kvittera bort och den gula triangeln försvann litet senare. Det här har uppstått lite nu och då. Vid två tillfällen har hojen varit in till BMW verkstad för diagnos. De ser att något skett men inte vad.
Samtidigt så har batteriet vägrat ta emot laddning med korrekt laddare för ändamålet. Det första batteriet avled inom någon vecka. Nytt kom på garanti. Felindikeringar fortsätter och nu vägrar även det nya batteriet ta emot laddning.
Parallellt med detta så uppvisar GPSen märkligheter. Under färd med inlagd rutt så kan den begära att jag ska göra inställningar, som ett exempel.
Hojen går som den ska och uppvisar inga maskinella, funktionella problem i övrigt.
Någon mer än jag som är bekant med problematiken?
telecaster
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 2016-01-26/14:33

Re: R1250GS -2020

Inläggav telecaster » 2020-08-15/09:49

telecaster skrev:Tog ut en ny R1250GS i våras. Omgående fick jag "gul varning" om något fel när jag kört några meter. Det gick att kvittera bort och den gula triangeln försvann litet senare. Det här har uppstått lite nu och då. Vid två tillfällen har hojen varit in till BMW verkstad för diagnos. De ser att något skett men inte vad.
Samtidigt så har batteriet vägrat ta emot laddning med korrekt laddare för ändamålet. Det första batteriet avled inom någon vecka. Nytt kom på garanti. Felindikeringar fortsätter och nu vägrar även det nya batteriet ta emot laddning.
Parallellt med detta så uppvisar GPSen märkligheter. Under färd med inlagd rutt så kan den begära att jag ska göra inställningar, som ett exempel.
Hojen går som den ska och uppvisar inga maskinella, funktionella problem i övrigt.
Någon mer än jag som är bekant med problematiken?

15 augusti:
Nu är hojen för fjärde gången på verkstad. Ännu en gång vill man härleda felindikering till SOS funktionen. Nu är det fjärde gången de får samma info från hojens dator. Nu ska de byta SOS enheten. I övrig går den fantastiskt bra och är i många stycken avsevärt bättre än min GS från 2015.
telecaster
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 2016-01-26/14:33

Re: R1250GS -2020

Inläggav telecaster » 2020-09-07/14:52

Efter 4 verkstadsbesök och samma felkoder vid samtliga besök så är nu SOS knappen utbytt och alla håller tummarna och hoppas på det bästa. Spännande värre.
telecaster
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 2016-01-26/14:33

Re: R1250GS -2020

Inläggav Rogge » 2020-09-15/22:24

Och......hur gick det......???
Rogge
 
Inlägg: 180
Blev medlem: 2016-10-16/20:14

Re: R1250GS -2020

Inläggav telecaster » 2020-09-21/15:51

So far, so good. ;)
telecaster
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 2016-01-26/14:33


Återgå till Frågelådan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst