henriksch skrev:
Har för mig att jag sett ngn som gjort denna konvertering på forumet så om någon vet och kan dela med sig av erfarenheter så är jag väldigt tacksam
Håkan skrev:Hej.
Ja, jag har gjort sånt... fler gånger, fler olika hojar.
Timmen är sen, för mig, kan delge mer imorgon.
Håkan skrev:henriksch skrev:
Har för mig att jag sett ngn som gjort denna konvertering på forumet så om någon vet och kan dela med sig av erfarenheter så är jag väldigt tacksam
Hej.
Ja, jag har gjort sånt... fler gånger, fler olika hojar.
Timmen är sen, för mig, kan delge mer imorgon.
henriksch skrev:Vad är det som gör att du inte använde orginalskivorna på ekerhjulet?
mvh
Henrik
F800åkare skrev:Till en adapter skulle jag välja 7075-t6 och få den anodiserad. Konstrktionsalu som är stark.
henriksch skrev:Utifrån det tror jag (hoppas jag kanske mer) att den har gått 6 och inte 16 tusen mil och därför tänker inte riva drivlinan.
henriksch skrev:Sitter just och fnurra över hur mycket man skall byta i förgasarna. Membran och o-ringar eller skall man ge sig på hela kitet med munstycken och nålar. Förgasarna kommer inte från samma motor, dessa drog jag hem på Tradera för ett tag sedan så jag har inte den blekaste aning om hur slitet det är.
BmwMats skrev:Riktigt inspirerande bilder...
Trevlig liten verkstad dessutom
Blir sugen på att komma igång med min gamla R-maskin, vem vet i vinter kanske.
Tack för bilder och text !
Håkan skrev:Elkabel med olika färger, två färger osv. hittar du här: https://www.yourvismawebsite.com/orebro ... alisten-ak
Skrev även ett mail till dig.
henriksch skrev:Vad är det som gör att när man väl skaffat nummer två så kommer snabbt en tredje? Den första tanken som slår en är, Det var inte jag!. Men, det var det ju.
Sedan landar men väl i ett lite melankoliskt läge ungefär: Det var väl bara för att den kom i vägen, den var ju inte så dyr, och jag hade råd liksom...
henriksch skrev:Vad är det som gör att när man väl skaffat nummer två så kommer snabbt en tredje? Den första tanken som slår en är, Det var inte jag!. Men, det var det ju.
Sedan landar men väl i ett lite melankoliskt läge ungefär: Det var väl bara för att den kom i vägen, den var ju inte så dyr, och jag hade råd liksom...
Håkan skrev:Efter nummer tre brukar det eskalera....
henriksch skrev:Håkan skrev:Efter nummer tre brukar det eskalera....
bevare mig väl!
henriksch skrev:
OM någon till äventyrs skulle fundera över om jag avser köra med olika ventilkåpor så går gränsen även för mig strax innan detta. Ligger två nya av den äldre runda typen på vänt. Faller för bling-bling stundom...
BmwMats skrev:Snyggt och trevligt med bilder, samt beskrivning
Denna tråden tilltalar mig mycket.
Mvh BmwMats
henriksch skrev:Någon som har funderingar kring antal fästpunkter på en BMW och M8:or??
henriksch skrev:Och sen kunde man konstatera att hjulaxeln är för kort. Behöver en likadan 20 mm tjockände och 17mm som går gm hjulet och är gängat. Den behöver vara ca 10mm längre på tjock-sidan och 15 mm längre på gängsidan för att hjulet skall sitta mitt i gaffeln. Tänker att det nog är ngt som behöver fixas av någon som har koll på och kan stålkvaliteter och dessutom kan svarva i dessa, och slå en gänga dessutom. Blir till att scrolla i kontaktboken där...
henriksch skrev:, men det hade ju varit otroligt bra (och tur) om det fanns någon originalaxel som hade funkat.
Håkan skrev:henriksch skrev:, men det hade ju varit otroligt bra (och tur) om det fanns någon originalaxel som hade funkat.
Axel från bakhjulet är ju längre. Kanske det funkar?
Håkan skrev:henriksch skrev:Någon som har funderingar kring antal fästpunkter på en BMW och M8:or??
M8 håller om du har rätt hållfasthetsklass.
Främre bromsoken på min R1200GS sitter med två M8 skruvar. Enligt ETK har de hållfasthetsklass 10.9.henriksch skrev:Och sen kunde man konstatera att hjulaxeln är för kort. Behöver en likadan 20 mm tjockände och 17mm som går gm hjulet och är gängat. Den behöver vara ca 10mm längre på tjock-sidan och 15 mm längre på gängsidan för att hjulet skall sitta mitt i gaffeln. Tänker att det nog är ngt som behöver fixas av någon som har koll på och kan stålkvaliteter och dessutom kan svarva i dessa, och slå en gänga dessutom. Blir till att scrolla i kontaktboken där...
Kommer att göra något liknande på mitt GS/Peres/Sheck/HPN bygge.
Ett framhjul från R90 i en framgaffel från en R80GS Basic.
Fullt görbart, tror jag....
henriksch skrev:GS fattar jag men Peres/Sheck/HPN ???
henriksch skrev:Jomen, det kan funka med lite pyssel!
Enda haken är ju att jag behöver den axel som funkar. Sitter någon på ett lager med axlar av den typ som är i mitten av bilden så hör av er för 17!!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst