henriksch skrev:Byggmax skickar på "postorder" 109 spänn+frakt.
henriksch skrev:Måste bara slå ett slag för TIG-lödning också.
mvh
Henrik
Håkan skrev:Du får ta en tur till Enköping, med tanken på pakethållaren Mats. Men då måste tanken vara plåtren, annars är det lönlöst.
henriksch skrev:Byggmax skickar på "postorder" 109 spänn+frakt.
henriksch skrev:Tror faktiskt att det håller ganska bra om det bara rör sig om mindre "porer".
BmwMats skrev:Fortfarande inget svar från Byggmax angående deras "gucka" som ni kallar det för
Har använt Plastic Paddings gamla traditionella tvåkomponentspackel som jag har erfarenhet av sedan tidigare lagningar från andra bränsleapplikationer och reparationer under åren.
Grundat tanken med slipgrund som skall slipas då den torkat.
Kommer att utföra detta moment tills ytan är jämn och fin.
Därefter lackering i silverfärg ett par lager, därefter svart intoning i lacken, liksom den lackerades innan jag var 18 år (åtminstone snarlik lackering som BMW hade på den tiden) samt ett par lager klarlack med lätt våtslipning med 2000-papper.
Jag ÄR absolut ingen lackerare, har bara gjort en handfull amatörlackeringar och reparationer på bilar och motorcyklar under årens lopp med någorlunda hyfsat resultat om man betänker att jag lackerar utomhus och med amatörmässig utrustning.
Målsättningen är att det skall bli BRA, men inte fabriksmässigt.
En yrkesman hade gjort detta bra mycket bättre, men jag är ju bara en glad amatör som försöker göra allt själv efter bästa förmåga.
Tycker att det är roligt att försöka göra ALLT själv, ibland går det inte och man tvingas att anlita hjälp vissa gånger i livet, men min grundtanke i livet är att försöka ge mig på allt och lära mig av mina egna fel.
Ibland går det inte bra, ibland lite bättre.
Men det gör att man utvecklas (tror jag) och erfarenheten utvecklas något.
Några bilder på tanken under arbetets gång idag:
henriksch skrev:I sanning imponerande envishet, det blir säkert bra till slut!
BmwMats skrev:Man bör väl ha någon form av utjämning även med dessa kranar, men var finner man några sådana Y-kopplingar som tål bränsle ?
Behöver två stycken (en på varje sida).
BmwMats skrev:Tack så mycket för tipsen Henrik och Håkan
- Håkan -
Tycker det är lite svagt att jag inte fick informationen i butiken då jag både beställde och hämtade dom nya kranarna i butiken, att det även krävdes extra kopplingar till denna nya varianten av kranar. Dom skulle ju ersätta den gamla varianten rakt av...
Nu blir det en extra tur till Blöteborg...
BmwMats skrev:Tack så mycket för tipsen Henrik och Håkan
- Henrik -
Intressant att du hittade dina på nätet...
Var det svårt att beställa och betala för dom när du lade beställningen ?
Hur fungerade det med frakt och leverans ?
Får tyvärr inte dina länkar att fungera, men jag gör säkert något fel. Är helt oteknisk att leta prylar på nätet.
Tack för engagemanget och svaren då jag fastnade i detta spörsmålet gällande kranar och kopplingar
henriksch skrev:Kopiera in hela länken inte bara det som är blått.
Henrik
F800åkare skrev:Vad smutt det skulle se ut om du bytte ut de skruvade slangklämmorna mot egentillverkade med en clamptite och rostfri ståltråd från blå varuhuset. Jag gjorde ju en för ett tag sen och visade i garagetråden.
Joe Nice skrev:Mycket kärlek och omsorg i detta väldokumenterade projekt.
Följer med intresse!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster