BmwMats skrev:Tack för tipset, har faktiskt inte "reflekterat" över det tidigare, men en bättre reflex kanske vore bra än att åka runt med reklam !
BrooklynS skrev:Riktigt snyggt, håller med Olof!
Micce1980 skrev:De gör sig bra där, ser ut som att de klart borde suttit där vid leverans
BmwMats skrev:Micce1980 skrev:De gör sig bra där, ser ut som att de klart borde suttit där vid leverans
Tack Micce1980, jo det skulle varit standardutrustning på dessa hojar
Micce1980 skrev:Kul att du gillar att genomföra de idéer du får
BmwMats skrev:Micce1980 skrev:Kul att du gillar att genomföra de idéer du får
Tack Micce1980, jo "snacka går ju", men att genomföra är liite svårare.
Gillar att få ordning på saker och ting, det skall dessutom göras riktigt noga, åtminstone så jag blir nöjd med det hela.
Kul att du ger lite feedback i tråden, gillas !
Micce1980 skrev:BmwMats skrev:
Du har ju skaffat dig en bra plats att utföra det på så det underlättar men sen ska man ju ha intresset och där lider du väl ingen brist vad jag förstår det som. Jag har intresset men lite svårt att utföra allt man vill i ett flerbilsgarage Men det mesta går, bara lite omständigare
BmwMats skrev:Liten extra omtanke om den lilla, bytte motorolja mellan två ordinarie servicar, bara för att hon skall må gott
Känns alltid bra att ha fräsch olja, även om den har passerat inkörningsperioden och den första 100-mila servicen är utförd av tidigare ägare på verkstad.
- BmwMats
Vertice skrev:Hej BmwMats
Vart lite nyfiken vilken viskositet på oljan du hällde i?
Vi fick ifjol väldans problem med att starta 310 och den var inne på service, byttes tändstift, batteri, kablage mm. Slutade med att tunnare olja fylldes på med istället för 15W50. Står inte viskositeten på serviceordern.
Ta i trä, den startade på första försöket efter förvaring i kallgarage.
Måns Ulveståhl skrev:Glöm inte att smörja in kedjan igen.....
Micce1980 skrev:Ja den va f-n ren, riktigt ren den kedjan
CARL-GUSTAV ARVIDSSON skrev:Snyggt bygge av hasplåten, sparar mycket vid rengöring. Kör sedan flera år med hasplåt från GS på min RT 1250 samt en gummislang på tvärstaget på centralstödet. Framskärmen har också en förlängare. Hoppas bara att dina bultskallar inte kan ställa till något vid någon markkontakt. Håller för närvarande på att rätta till förgasarsyncen på min R60/2. Lite roligare nu när jag fick veta att motorn SKA sitta snett i ramen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst