I andra trådar har olika kåplösningar etc. avhandlats. Personligen tycker jag inte att det är något som du ska behöva vänja dig vid, utan istället finna en lösning för.Dennis Johansson skrev:Kåpan i kombination med min hjälm, en Arai Tour X, ger ett oerhört högt dån som är något irriterande. ... Men det är väl en vanesak.
Dennis Johansson skrev:Nej vridet är bra för övrigt och troligen mycket bättre en det emsta nant. Men inte vid tomgång.
JAsså ändring vid 08. Bra att veta. Kanske skulle ha en adv i framtiden och då är det 08 och frammåt man skall ha
fd.runeo skrev:Finns en billig lösning!
http://www.sol2.be/Accelerator/English/index.html
http://www.ukgser.com/forums/showthread.php?t=210687&highlight=accelerator
Har köpt till GS -10 och till HP2. Supernöjd! Ca 300:-. Är precis lösningen på ditt problem. Du kan köra på precis över tomgång, slå på gasen över en kulle eller ett dike, utan motorstopp.
Ut och googla!
/Rune
pribus skrev:Jag får väl lita på gamle Rune igen då. Du hade ju rätt ang. vindrutan. Så nu beställde jag en sån där sladdbit för 34Eur. Skickas på måndag.
fd.runeo skrev:Om du skall köra i Sahara öknen på dagen och natten, köp den långa som flyttar ut termistor/resistor stacken.
Kör du bara där på kväll, natt och morgon, köp den billiga.
/Rune som haft en gul -04 som blev en mycket bättre cykel efter första motorstyrnings-uppgraderingen.
fd.runeo skrev:Finns en billig lösning!
http://www.sol2.be/Accelerator/English/index.html
http://www.ukgser.com/forums/showthread.php?t=210687&highlight=accelerator
Har köpt till GS -10 och till HP2. Supernöjd! Ca 300:-. Är precis lösningen på ditt problem. Du kan köra på precis över tomgång, slå på gasen över en kulle eller ett dike, utan motorstopp.
Ut och googla!
/Rune
sabang skrev:Fick hem min sladd i fredags...Vilken otrolig skillnad den gjorde.
Rekomenderas verkligen.
pribus skrev:Men Rune, du körde med modulen på en 2010 GS?
Fredrik Åkesson skrev:Hej
Det verkar vara olika
Ekerhjul=36317668389
Alu hjul=36317673903
Fredrik
Perra_II63 skrev:Kan bara hålla med Dennis i det här fallet, då jag fick kabeln undrade jag om jag hade blivit lurad... En liten kabelsnutt på inte ens en decimeter med orginalkontakterna i varje ände, skulle det verkligen göra någon skillnad? men oj vilken skillnad det blev, och till det bättre.
Klart värt sina pengar, undrar bara om den kan sitta kvar till besiktningen eller om man ska ta och sätta tillbaka originalet då det är dax för besiktning någon som vet?
/Per
pribus skrev:Frågan är väl snarare om modulen kan sitta kvar när man lämnar in hojen på service. Vad säger datorn om temperaturvärdet?
jolo skrev:Jag kollade på min GS -08.
Tempmätaren i instrumentet visade 15,5 grader
Motortemp 14,3 grader
Cylinder huvud (båda) 15,8 grader
Insug med originalkabel 15,8 grader
Insug med acceleratorkabeln -3 grader
Jag har bara hunnit provköra en liten bit, men nog tyckte jag att den drog bättre på låga varv.
Johan
jolo skrev:Jag kopplade in min GS-911 och läsde av ECU'n.
Johan
Uffetuff skrev:
Jag även kört den på Knutstorp både med och utan hällregn och i regn hade den inte tillstymmelse till tendens att släppa, trots att jag stundtals pressade den så hårt jag kunde/vågade. Jag har tidigare gjort samma sak med anakee och det däcket släpper om man pressar det hårt på bana. Det är förövrigt riktigt roligt att köra R1200GS i regn, rejsputtarna hänger inte riktigt med
Uffetuff skrev:Vad gäller livslängden så har jag inte kört slut på däcken än så jag kan inte jämföra. Det jag däremot kan säga om Anakee är att livslängden är bra om man räknar livslängd i antal millimeter mönster kvar men jag bytte mina "i förtid" ändå eftersom det bildades väldigt markanta klackar i mönstret.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst